Deklaracja dostępności

Dostępność strony internetowej Witkac.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 2014-08-04.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-04-29.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
  1. Mogą wystąpić przypadki niezachowania odpowiedniej struktury hierarchicznej nagłówków.
  2. Zamieszczone w serwisie dokumenty w formie plików PDF nie są w całości dostępne cyfrowo.
  3. Część z opublikowanych na stronie zdjęć nie posiada tekstu alternatywnego.
  4. Nie wszystkie akcje powodujące zmianę danych posiadają mechanizm potwierdzający.
  5. Brak możliwości zapauzowania pojawiających się komunikatów potwierdzeń i błędów.

Z uwagi na ograniczenia systemu:

  1. Nie jest możliwa samodzielna zmiana odstępu między akapitami, wierszami, słowami czy literami.
  2. Niektóre z elementów systemu wykorzystywane do tworzenia serwisu (takie jak np.: zewnętrzne biblioteki), a co za tym idzie, pełnione przez nie funkcjonalności mogą nie spełniać standardów dostępności cyfrowej.
  3. Nie wszystkie elementy zamieszczone na stronie posiadają odpowiedni kontrast.

Wyłączenia:

  1. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje dla użytkowników niepełnosprawnych

  • W serwisie Witkac.pl można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych zapewnionych przez przeglądarkę internetową.
  • Głównym elementem funkcyjnym służącym do poruszania się po stronie jest klawisz Tab.
  • W całym serwisie zastosowano dodatkowe obramowanie aktywnych treści. Focus przemieszcza się po wszystkich aktywnych elementach strony takich jak linki czy pola formularzy.
  • Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła.
  • Dostępna jest możliwość powiększenia lub pomniejszenia widoku wyświetlanej strony bez utraty czytelności zamieszczonych treści.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Paweł Zernowbip@kisielice.pl. Kontaktować można, się także dzwoniąc na numer telefonu 55 2785519. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Siedziba Urzędu Miejskiego w Kisielicach mieści się przy ul. Daszyńskiego 5, 14-220 Kisielice. Do budynku prowadzą 2 wejścia. Wejście główne od parkingu, wejście boczne od strony ul. Daszyńskiego. Do wejścia głównego prowadzą schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się z lewej strony wejścia do budynku. Brak dostępu na 1 piętro dla osób niepełnosprawnych. W przypadku chęci załatwienia sprawy przez osobę niepełnosprawną, urzędnik spotyka się z nim na parterze (sala konferencyjna – pok. Nr 5A). Wejście główne zabezpieczone jest barierkami. Budynek składa się z 2 kondygnacji i nie posiada windy: na parterze znajduje się: Burmistrz; Sekretariat; Zastępca Burmistrza; Sekretarz Gminy; Gospodarka nieruchomościami, budownictwo; Inwestycje, zagospodarowanie przestrzenne, środki UE; Ochrona środowiska, gospodarka odpadowa; Drogownictwo, rolnictwo, leśnictwo; Kadry, oświata, informatyk; Biuro rady, stowarzyszenia; Obsługa finansowa szkół; Sala konferencyjna; na I piętrze znajduje się: Urząd Stanu Cywilnego, ewidencja ludności, dowody osobiste; Obrona cywilna, działalność gospodarcza; Sala konferencyjna, sala ślubów; Skarbnik Gminy; Księgowość, płace; Podatki, opłaty, wymiar podatkowy i windykacja; Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury; Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych, ale istnieje możliwość szybkiej instalacji w razie wystąpienia takiej potrzeby. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Głuchoniemi klienci Urzędu Miejskiego w Kisielicach oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas załatwiania swoich spraw w urzędzie. Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 z późn. zm.). Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić zamiar skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Urzędzie Miejskim w Kisielicach, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać na adres e-mail: sekretariat@kisielice.pl, faksem na numer: 55 2785502, telefonicznie na numer 55 2785500, lub pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Kisielicach ul. Daszyńskiego 5 14-220 Kisielice